کد مطلب:210890 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:121

زیارت ائمه بقیع
از امام صادق علیه السلام منقول است كه فرمود هر كس قبر مرا در بقیع زیارت كند گناهانش آمرزیده می شود و در دنیا هم فقیر و پریشان نگردد.

امام حسن عسكری علیه السلام فرمود هر كس امام باقر و امام جعفر صادق علیهماالسلام را در بقیع زیارت كند به دردی مبتلا نشود و مبتلا نمیرد.

ابن قولویه در كامل الزیاره در حدیث طولانی روایت می كند كه هشام بن سالم از امام صادق روایت كرده كه از آن حضرت درباره ثواب زیارت پدرش امام محمد باقر سؤال كرده فرمود هر كس پدرم و مرا زیارت كند بهشت برای او است به شرط آنكه اعتقاد به امامت ما



[ صفحه 392]



داشته باشد آنگاه می پرسد اگر اعراض از زیارت شما كند؟ فرمود در روز قیامت حسرت و ندامت خواهد برد.

بدین ترتیب درباره قبر رسول خدا در مدینه و در بقیع مخصوصا قبر فاطمه زهرا (س) و فاطمه بنت اسد و ائمه اربعه امامیه امام مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام صادق علیه السلام اخبار متواتر نقل شده است و زیارات هر یك در كتب ادعیه معروفه مأثوره معمول و متبع است كه ما در مفاتیح مترجم نقل و ترجمه كرده ایم.

زیارت ائمه بقیع یعنی امام حسن مجتبی و امام زین العابدین و امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیه السلام معروف و مأثور و مثاب و منقول است.

زیارت فاطمه بنت اسد زیارت حضرت حمزه در احد زیارت ابراهیم بن رسول الله در بقیع زیارت قبور شهداء در احد همه از زیارت مأثوره است آن جانبازان و فداكاران اسلام بودند كه راه هدایت را برای ما صاف و هموار نموده اند باید به شكرانه خدمات آنها اقلا آنها را زیارت كرد و كتب نفیسی در دست است كه اگر توفیق حاصل شد تاریخ مفصل مكه و مدینه را ترجمه و نقل خواهیم نمود.

از مساجد و مدارس و مقابر و مزارات مدینه طیبه و تحولات تاریخی آن سرزمین وحی و الهام خوانندگان را بیشتر از پیش مطلع خواهم نمود انشاءالله تعالی.